Araç İçi Ekspertiz
Günümüz araçlarda artık bir çok donanım var. Bunlar segmentine göre değişmekte. Ama ortalama olarak 4 cam otomatiği, katlanır aynalar, klima, sanruuf, ısıtmalı koltuklar, cd radyo çalar gibi bir çok özellik bulunmakta. 2.el bir araçta olan bu özelliklerin bozulması çalışmaması yeni aldığınız aracınıza masraf yapmanız demektir. Belli bir km belli bir yaş sonrası çalışan parçalar bozulabilir. Veyahut kullanıcı ile alakalı olan arızalar da söz konusudur. Başakşehir Oto Ekspertiz de araç içi ekspertiz önem taşır. Almak istediğiniz 2.el aracın iç ekspertizini diagnostic test yani aracın beynine cihazla bağlanılıp yapılan test dışında geri kalanları çıplak gözle ve ufak çapta kendiniz yapabilirsiniz.
Klima Ekspertiz Nedir Nasıl Yapılır?
Klimasında problem olan soğutmayan bir araç masraf demektir. Art niyetli bir takım Satıcıların kronik yalanıdır. Gaz yok! Klima gazı azaldığında klima tamamen devre dışı kalmaz. Sadece tam anlamı ile soğutmaz. Ama bizim yapmış olduğumuz kontroller de klima kompressörünün devreye girmediği görülüyor. Böylelikle yaklaşık 1500 tl ile 4000 tl arasında olan bir masraftan sizi kurtarmış oluyoruz. İç ekspertiz de en çok gördüğümüz arızadır klima arızası. Masrafı ağır olabileceği için art niyetli bir takım satıcılar bunu gizlemek isteyebiliyor. Bunlarla ilgili şikayetleri şikayet var.com sitesinden okuyabilirsiniz. Buna dikkat etmekte fayda var.
İç Ekspertizi ve Klima Arızasını Nasıl Kontrol Edebilirim?
Klima arızasını sizde kendiniz kontrol edebilirsiniz. Araç çalışır vaziyetteyken Fanı sonuna kadar açıp camları kapayın. AC yani klima düğmesine basarak ON Moduna getirin. İstisna araçlarda Dijitaldir. Bunu yaptığınız da araç motor devir saatinde belli belirsiz küçük bir oynama inip kalkma olacaktır. Özellik ile düşük cc araçlarda bu çok daha fazla hissedilir. Bunun olması gerekir. Şayet soğutmuyor, ve bir hareket yoksa ve motora yük binip devir de oynama olmuyor ise Klima kompressoru devreye girmiyor demektir. Özellik le soğuk havalarda klima kontrolü çok daha zordur. Havanın soğuk olması klimanın soğutup soğutmadığını anlamayı zorlaştırıyor. Bu yüzden bahsettiğimiz gibi araç çalışır vaziyetteyken motor devrini izleyin ve AC Düğmesini ve fanı son kademesine kadar açın. Devreye girdiğinde motor dan çıt diye bir gelecektir. Bunu anlamaya dinleyeme duymaya çalışın. Bunu yaptıktan sonra araç içerisinde olan bütün özellikleri donanımları test etmeniz gerekiyor. Araç içerine oturun. 4 camı indirip kaldırın. 4 camın cam motorlarını test ediyoruz böylelik ile. Veya cam motor krikolarında olabilecek olan tel kopmalarını. Sonrasında elektrikli aynaları test edin. Katlanıyor ise katlandığından emin olun. Isıtmalı koltukları açın ve ısınmasını beklerken sanruufu kontrol edin. Takıntısız bir şekilde çalışıyor mu emin olun.
İç Ekspertiz Baskı Balata Kontrolü
Aracın içine oturup manuel şanzımanlar da bulunan debriyaj pedalına basın. Sert olmaması gerekiyor. 4 5 kere basıp bıraktıktan sonra ayağınız yorulduysa baskı balata kaçırmıyor ise bile sertleştiğinden değişme zamanının geldiğini anlayabilirsiniz. Genellik ile kullanım ile alakalı olarak bozulan veya biten baskı balata, zaman ile de ömrünü tamamlayıp sertleşir. Sert baskı trafikte sürüş tarzınızı bozar. Sizi yorar. Vites atmak eziyet olabilir. Trafik görünce strese girebilirsiniz. Sertliğini test ettikten sonra sıra kavrama durumunu anlamaya geldi. Açık konuşmak gerekir ise sadece aracı kullanmayı bilen birisi için çok zor olacak bu iş.
El Frenini sonuna kadar çekin. Aracı çalıştırıp vitese takın. Ayağınız debriyaj pedalındayken yavaş yavaş pedalı yukarı doğru bırakın. Kavramasını hissedin. Yani araç hareket etmek isteyecektir. Motor devri düşüp stop etmeye doğru meyil alacaktır. Bu noktada tam olarak nerede kavrıyor bunu anlamaya çalışın. Fransız grubu araçlarda hidrolikli sistem olduğundan yukarda kavraması normaldir. Ama çok yukarıda değil. Yani ayağınız da pedal ile birlikte havaya kalkmasın. Diğer marka model araçlarda genellik ile kavramanın çok yukarı da olmaması gerekir. Sonrasında yol testine çıkarak 2 ve 3.cü viteslerde daha net anlaşılır rampa yukarı gaza yüklenin. Araç altınızdan fırlamayıp sadece bağırıyor ise baskı balata kaçırıyor demektir. Buna başakşehir oto ekspertiz de 10 araçtan 4’ünde denk gelmişizdir. Araç ile seyir halinde iken aracı dinleyin. Camları açın ve alt takımdan akslardan gelebilecek olan sesleri dinlemeye çalışın. Aşağıdaki Videomuzda İzah Etmeye çalıştık. İzleyin lütfen.