Arabalarda Rot Balans Ayarı
Arabanız olsun ya da olmasın mutlaka rot balans kelimesini duymuşsunuzudur. Araç genel bakımlarında çok fazla kullanılan rot balansın anlamı şu şekilde izah edilebilir. Rot ayarı dedikleri şey direksiyon simidinin bir yöne çevrilmesi durumunda tekerleklerin de aynı yöne dönmesini sağlayan ayar olarak bilinir. Balans ayarı ise tekerler arasında olan açıların eşit miktarda olmasıdır. Bu ayarların bozuk olması durumunda ortaya çıkacak olan sonuç dengesiz aşınmış lastikler ve güvensiz yol tutuşu. Aynı şekilde bu ayarların bozuk olması durumun da araçta titremeler meydana gelir. Yüksek süratlerde araç sağa ve sola çekmeler yapacaktır. Tehlikenin yanı sıra sürüş keyfini de bozacaktır. Rot balans ayarının dengesizliği herhangi bir soruna fırsat bırakmadan 5 bin 10 bin km de bir yapılırsa olacak olan sıkıntılar baştan engellenmiş olacaktır. Peki bu ayarlar nasıl yapılır? Rot ve balans ayarlarının nasıl yapıldığı şu şekilde anlatılabilir; Rot balans ayarı bilgisayar destekli cihazlar ile yapılmaktadır. Bu nedenle aracın bir servise götürülmesi ve rot – balans ayarının yapılması gerekir. Rot – balans ayarı herhangi bir soruna fırsat bırakmadan 5 bin – 10 bin km olduğunda yapılırsa bir sıkıntı yaşanması baştan engellenmiş olur. Ayar yapılırken lastiklerin basınçları dahi ayarlanır. Aracınızın daha az yıpranması ve güvenli bir sürüş için olmazsa olmazlardandır.