Arabasını Satmayı Düşünenler
Öncelikle bir aracı sattıran şey 2 şey vardır.
- Aracın genel durumu
- Aracın Temizliği
Aracınızı satmaya karar verdiğinizde, kapsamlı bir bakıma sokup bütün filtrelerini yağını ve antifirizini servisinizde veya tamircinizde değiştirtin. Sonra motor rolanti ayarları, sibop ayarları, ön takım ayarları ve balans ayarlarını yaptırın. Debriyaj baskı balatanız kötü ise değiştirin. Debriyaj ayarını kavramasını ayarlattırın. Aracın lastikleri eski ve kötü bir durumda ise hemen yeni 4 adet lastik alın. Jantlarınız teneke sac jant ise 4 adet kapak alın takın, arabanızın puanını arttıracaktır. Hiç kazanız yok diyelim fakat araç zaman içerisinde güneşten ve ülkemizde yaşanan 4 mevsim iklim koşullarından cansız mat ve kötü bir görünüme sahip oldu. Özellikle de beyaz olmayan siyah, kırmızı vs. araçlarda çok yaşanır bu durum. Bu görüntü ile aracınızı değerinde satamazsınız, bugün galericilerin tezgahlarında bulunan otomobiller ışıl ışıldır parlak ve canlıdır dikkat çeker. Bir galerici edası ile aracınızı satışa hazırlayın, bu işi galericiler çok iyi yapıyor. Dikkat edin sizin otomobiliniz gibi bir mat cansız ve soluk boyalı bir araç orada göremezsiniz. İlk görüşte aracı alıcı beğenmez ise o araca soğuk kalır. Alırken gözünüze hitap etmeli demiştik bu aynı şekilde satarken alıcının gözüne hitap etmelidir parlak olmalı ve içi temiz olmalı. Normal temizlikten bahsetmiyorum kuaför olmalı. Şimdi bu işlemi yapan oto kuaförlere götürün arabanızı, size nasıl yapıldığını tarif ederim fakat, bilmediğiniz için araç boyasındaki boyayı istemeden alabilirsiniz. Bu tehlikeli olabilir bu yüzden dışarı da aracı iç dış ve motor olarak kuaför yaptırmalısınız. Taban halıları, tavan halıları emniyet kemerleri, kapı döşemeleri, koltuk döşemeleri olmak üzere bir güzel yıkanıp kurutulmalı ve parlatılmalı. Camlar içten ve dıştan gerekirse 3 defa silinmeli. Sonra ön göğüs teki klima ızgaralarına varana dek içleri fırça ile temizlenip parlatılmalı. Vites topuzu güneşlikler, cam açma düğmeleri silinip parlatılmalı. Arabanın iç hacminde toz kokusu kir kokusu veya ağır bir koku yerine temiz ferah bir koku olmalı. Sigara kullanıyorsanız sigara kullanmayan birisi sigaranın bıraktığı ağır kokuyu hemen fark edecektir.
Döşemeler elden geçmeli sigara küllüğü bol su ve köpüklü su ile yıkanmalı küllük temiz gözüksede pis bir koku yayar kokunun olmaması için sigara küllüğünün temizliği önemli. Bunlar yapılırken kapı iç menteşeleri ve kablo hortumları yıkanmalı ve parlatıcı ile parlatılmalı. Bu işlemler için Kuaför işlemi şart. Alıcı aracın içine bindiğinde yeni bir araca biniyormuş edasına kapılmalı. Sonrasında aracın dış boyası mat soluk ve fırça çiziklerine maruz kalmıştır. Bunu Pasta cila yöntemi ile çözebilirsiniz, pasta boya yüzeyine dökülen ve sonrasında ucunda dönen bir bez bulunan makine ile yapılır. Bu işlemde uygulama olan yer ile uygulama olmayan yer arasında gözle görülür derecede fark olur. Pasta sonrasında yine aynı şekilde cila işlemi yaptırmalısınız. Böylelikle araç boyası canlı parlak ve diri bir görünüme sahip olur. Sonrasında arabanızın ön kaput ve çamurluklarında, stabilize yollarda giderken, veya öndeki araçtan seken küçük minik taşların bıraktığı yaralar olur. Bu taş izleri pasta ciladan sonra ortaya çıkar. Kılcal çiziklerin sakladığı bu izler pasta ciladan sonra ortaya çıkacağı için kötü bir görünüme sebep olur. Bu görünümü kırmak kapatmak için yapmanız gereken, aracınızın rütuş boyasını yaptırmak. Boyayı yaptırmak için önce renk koduna ihtiyacınız var marka ve modele göre değişiklik gösteren boya kodunun yeri, bagajda kaput altında veya kapı iç direktedir. Bu kodun yerini bulun resmini çekin sanayi sitelerinde araç boyası satan bir esnafa giderek renk kodunu verin. Renk koduna göre size rutuş boyası verecektir boyanın yanında bir de rutuş fırçası isteyin. Ön kaputta bulunan taş izlerine minik küçük dokunuşlar ile rütuş işlemi yapın. Boyayı fazla taşırmayın yoksa eskisinden kötü görünecektir. Ön kaputta bulunan taş izlerini hallettikten sonra, araçta bulunan ve pasta’nın alamadığı derin çizikleri rütuşlayın. Rutuş işlemleri bittikten sonra, aracınızı güneşin altına çekin. Güneş altında hatalar çok daha net çıkacaktır. Güneş altı kontrollerinden sonra aracın ön farlarını temizleyeceğiz. Bu işlem için bir adet diş macunu ve bir adet bez lazım, diş macununu far yüzeyine sürün ve bol suyla temizleyin. Sonrasında Jant temizliği çok önemlidir bir araca yandan bakıldığından jantlar sarı balata tozu veya zift ile lekelenmiş ise aracı boğuk gösterir. Jant temizliği için cam sil şişesinin içerisine mazot koyun mazotu jantlara püskürterek sıkın. 4 janta da aynı işlemi uygulayın 45 Dk bekleyin mazot balata tozunu ve ziftleri yumuşatacaktır. Sonra elinize bir fırça alın sabırla jantların bacaklarını fırça ile bastırarak temizleyin. Lastik parlatıcısı ile lastik yanaklarını parlatın. Aracın bagajındaki stepneyi ilk yardım çantasını kontrol edin. İçinde bir eksik bulunmasın. Çamurluk içi davlumbazlarını ve aracın plastik tampon kısımlarında bulunan siyah plastikleri partlatıcı ile parlatın. Parlatıcı bulamıyorsanız marketten alacağınız bir kola ile bir bulaşık süngerine dökerek plastik aksamlara sürün. Araçların eski paspaslarını kaldırın yeni bir takım paspas alın. Aracın kapı döşeme ceplerinde ve torpidosunda bir şey kalmasın, özel eşyalarınızı alın bütün bu temizlik ve mekanik eksikleri giderdikten sonra, aracınız satışa hazırdır. Son olarak da oto ekspertiz yaptırın.