Dolu Hasarı
Bildiğiniz gibi İstanbul’a 2017 yılında ve sonrasında çok şiddetli dolu yağışları oldu. İklim değişikliğine bağlı olarak bu dolu yağışlarının sıklığının ve şiddetinin artacağını tahmin ediyoruz. Dikkatli bakılmadığında belli olmayan bu şiddeti az olan dolu hasarı sebebi ile satıcı da aracıma bir şey olmadı mantığı ile alıcıya bilgi veriyor. Ya da tam tersi farkın da ama alıcıya söylemiyor. Alıcı arkadaş araç yanına gelip baktığında dahi belli olmayabiliyor. Sonrasın da yeşil oto ekspertize gelindiğinde özel yatay ışık sayesinde aracın dolu hasarını tek tek işaretleyip dolu hasarına maruz kaldığını izah ediliyor.
Dolu Hasarlı Araçların Tamiri
Dolu hasarlı araçlar araç boyanmadan tamir edilebiliyor. PDR Yöntemi denilen bu yöntem ile orijinalliği bozulmadan dolu hasarı tamiri yapılıyor. Araç marka modeline göre ve dolu hasarının derinliğine göre yani şiddetine göre fiyatlar değişebiliyor. Örneğin 2016 model range rover bir araç için fiyat 20 ile 30 bin tl arası değişiklik gösterebiliyor. Nedeni kaporta aksamının komple Alüminyum karışım olması. Yani sağlam sert. Ve düzeltilmesi zor. Masaj yaparak pdr yöntemi ile dahi çok uğraştırıyor. Araç boyansa zarar 100 bine kadar çıkabiliyor. Boyatmadan yaptırmak mantıklı oluyor. Ama bu masrafı ödemek istemeyen araç sahipleri dolu hasarını alıcıya söylemekten kaçınabiliyor. Bu yüzden bize ekspertize gelen satıcıların yalan söyledikleri ortaya çıkıyor. Sonrasında Alıcı olan arkadaşa ben söylemiştim gibi bir şeyler söylüyorlar. Burada sizlere anlatılmak istenen, alacağınız 2.el aracın dolu hasarına maruz kalıp kalmadığını öğrenmeniz gerektiği. Standart C segment bir araçta bu fiyat 4-5 bin tl civarlarında tutabiliyor. Bu masrafı ödemek istemeyen sözümüz ona uyanık satıcılar size söylemek istemeyebilir. Aracın dışını yıkatmaz tozlu getirebilir. Kirli bir yüzey de anlaşılması çok güç olacaktır.
Dolu Hasarlı Araç Nasıl Anlaşılır?
Dolu hasarlı araçlar aşırı bir hasar almışsa çabucak anlaşılacaktır. Lakin aşırı şiddeti olmayan bir hasar sonrasında hasar mutlaka olur. Tavan kaput özellik ile ilk hasar alan parçalardır. Küçük küçük gamzeler şeklinde olan bu hasar değer kaybına sebep olur. Hasar kontrolü için güneş ışığının araç üzerine dik bir şekilde yansımaması gerekir. Yani araç dışarda olmamalı. İçerde olmalı ama gölge de olmamalı. Işık gören kapalı bir mekanda bu işlem yapılabilir. Aracın dışı temiz olması. Parmağınızı sürttüğünüz de parmak ucunuza toz bulaşmamalı. Mümkünse yıkattıktan hemen sonra kontrol edilmesi tavsiye edilir. Biz ekspertiz de özel led ışık kullanıyoruz. Yatay şekilde görmek için. Bu herkeste olmayabilir. Dolayısı ile kafamızı yana yatırarak yan bir şekilde kaporta yüzeyini tarayalım. Ya da en yakın ekspertiz servisine giderek profesyonel yardım alalım. Kalem ile tek tek işaretleyerek bizlere rapor sunsun.
YouTube kanalımız üzerinden videolarımızı izleyerek konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.