Ekspertiz Kaporta Boya Kontrolü
Kaporta boya ölçümleri için Elcometer (Amerikan teknolojisi) boyanın mikron kalınlığını ölçen cihazlar kullanır. Dynometre (Motor Güç Testi) için Türkiyede sadece 4x4 yol simülasyonlu İtalyan Dimsport marka dyno Yeşil Oto Ekspertizde vardır. Yerli, Kore, Taiwan ya da Çin gibi Dyno kullanmıyoruz. Dünyada kendini ispatlamış olan bu dyno cihazı ile her marka araç gerçek ölçüm değerlerini verir. Aracınızın bu şekilde gerçek yol testine tabii olur. Bu esnada 5 gaz analizli emisyon cihazı ile emisyon değerlerinizi ölçüyoruz. 2. el araç alımlarınızda dyno ölçüm cihazınızın markası nedir diye sormayı ihmal etmeyin. Kimse orijinal diyerek satın aldığı aracın, şaseleri eğik, taklalı, pert, kazalı veya change çıkmasını istemez. Bu unsurlar orijinal bir araç ile kıyaslandığında %20'ye varan bir değer kaybına sebep olur. Biz her marka ve model aracınıza ekspertiz raporu çıkartıyoruz. Hiçbir ekspertiz firmasında olmayan renkli endoscopi cihazımızla aracınızın motorunda görünmeyen piston, gömlek, eksantrik mili gibi önemli parçaların renkli görüntüsünü alarak müşterilerimize sunmaktayız. Yeni nesil araçlarda bulunan (ECU) elektronik kontrol ünitesini İtalyan “Texa” arıza tespit cihazı ile bağlanıp araçta olabilecek arızaları tespit ediyoruz. Antifriz ölçer cihazıyla antifrizinizin değişip değişmemesi gerektiğini de size bildiriyoruz. Fren test ve amartisör testleri için dünyanın en çok tercih edilen markası Hollanda Altus firmasının cihazını kullanmaktayız. Fren balata ve disklerinin durumu, amartisörlerin kontrolünü bu cihaz ile sağlıklı bir şekilde yapmaktayız. Fren hidroliği testini Bosch marka profesyonel ölçüm cihazı ile kontrol ediyoruz. Kaporta - Boya Kontrolü İkinci el araç alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri de aracın fabrika boyasının dışında boyanıp boyanmadığıdır. Orijinal olarak tabir edilen fabrika boyasının dışında uygulanan boya araç değerinde ciddi anlamda değer kayıplara sebep olabilir. Fabrika boyasının dışında araç neden boyanır? Bir aracın herhangi bir yerinde fabrika boyası dışında ekstra işlem uygulanması için önemli 2 neden vardır. 1- Kaza 2-Güneş yanığı Herhangi bir kazada, sürtmelerde veya eziklerde boyanan aracın parçaları satarken ve alırken orijinal bir araca göre değer kaybına uğrar. Ülkemizde bu araç kazaya karışmış ve kazalı olarak muamele görür. Değer kaybı bu yüzden olur kazalı araç tamir edilmiştir, tamirli araç almayı kimse istemez. Güneş yanıklarında aracın boya yüzeyindeki vernik yüzeyi bozulur. Boya solgun bir görünüme bürünür bu gibi durumlarda aracın yüzeyi boyanmadan bu düzelmez. Fakat bu işlemde bile araç komple boyanacağı için değer kaybına uğrayabilir.
2. El olarak satın almak istediğiniz aracın hangi parçalarının orijinal olup olmadığı çok önemlidir. Değer kaybını etkileyen birçok unsur bulunur. Örneğin tavanı boyalı bir araç ile arka kapısı boyalı bir araç arasındaki değer kaybı farklılık gösterir tavan daha önemlidir. Tavanı boyalı araçlar oto pazarlarında takla atmış muamelesi görür. Fabrika boyası ile sonradan atılan boyanın farkını bilmiyor iseniz mutlaka ekspertiz raporu almalısınız. Yeşil Oto Ekspertiz size detaylı bir ekspertiz raporu sunarak aracınızı gönül rahatlığı ile almanıza imkan sağlıyor. Avrupa standartlarına uyumlu Boya ölçer cihazları ile çok hassas ölçüm yapıyoruz. Bazı araçların kaporta aksamı alüminyumdan üretilmiştir alüminyum yüzeylerin boya kalınlığını ölçüyoruz. Değer kayıplarında bir diğer unsur da aracın kaportasında değişen olmasıdır. Burada değişen demek fabrikanın orijinal parçasının yerine yenisinin takılmasıdır.
Ağır bir kazaya karışmış bir aracın kaporta aksamının düzeltilip tamir edilmesi zordur. Parça birkaç noktadan kırılmıştır, örneğin sol ön çamurluk tamir olmaz yerine yenisi takılır ve boyanır. Bu işlemden sonra değişmiş olan parçalar araca ağır kazalı damgasını vurabilir. Ağır kaza geçirmiş bir aracın orijinal bir araca göre farkı fiyatıdır. Ağır kazalı damgası vurulan, parça değişmiş araçlarda ağır kaza olmayabilir. Tamir için oto servisine verilen aracın kaporta aksamını tamir etmek hem zahmetli hem de çok düşük kârlı bir işlemdir. Bu yüzden oto servisleri parça değiştirmeyi tercih edebilir. Bu gibi araçların şaselerine, ön takım düzenine ve ağır kazaya karışmadığını gösteren bir takım bulgulara bakılır. Araçları tepeden tırnağa inceler, ailenizle ve sevdiklerinizle kullanmak istediğiniz araç ile ilgili tüm detayları size rapor ederiz. Orijinal diye size sattıkları araç belki de orijinal değildir, mağdur olmamanız için 2. el araç alımlarınızdaki garantiniz Yeşil Oto Ekspertiz.
Kaporta boya ölçümleri için Elcometer (Amerikan teknolojisi) boyanın mikron kalınlığını ölçen cihazlar kullanır. Dynometre (Motor Güç Testi) için Türkiyede sadece 4x4 yol simülasyonlu İtalyan Dimsport marka dyno Yeşil Oto Ekspertizde vardır. Yerli, Kore, Taiwan ya da Çin gibi Dyno kullanmıyoruz. Dünyada kendini ispatlamış olan bu dyno cihazı ile her marka araç gerçek ölçüm değerlerini verir. Aracınızın bu şekilde gerçek yol testine tabii olur. Bu esnada 5 gaz analizli emisyon cihazı ile emisyon değerlerinizi ölçüyoruz. 2. el araç alımlarınızda dyno ölçüm cihazınızın markası nedir diye sormayı ihmal etmeyin. Kimse orijinal diyerek satın aldığı aracın, şaseleri eğik, taklalı, pert, kazalı veya change çıkmasını istemez. Bu unsurlar orijinal bir araç ile kıyaslandığında %20'ye varan bir değer kaybına sebep olur. Biz her marka ve model aracınıza ekspertiz raporu çıkartıyoruz. Hiçbir ekspertiz firmasında olmayan renkli endoscopi cihazımızla aracınızın motorunda görünmeyen piston, gömlek, eksantrik mili gibi önemli parçaların renkli görüntüsünü alarak müşterilerimize sunmaktayız. Yeni nesil araçlarda bulunan (ECU) elektronik kontrol ünitesini İtalyan “Texa” arıza tespit cihazı ile bağlanıp araçta olabilecek arızaları tespit ediyoruz. Antifriz ölçer cihazıyla antifrizinizin değişip değişmemesi gerektiğini de size bildiriyoruz. Fren test ve amartisör testleri için dünyanın en çok tercih edilen markası Hollanda Altus firmasının cihazını kullanmaktayız. Fren balata ve disklerinin durumu, amartisörlerin kontrolünü bu cihaz ile sağlıklı bir şekilde yapmaktayız. Fren hidroliği testini Bosch marka profesyonel ölçüm cihazı ile kontrol ediyoruz. Kaporta - Boya Kontrolü İkinci el araç alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri de aracın fabrika boyasının dışında boyanıp boyanmadığıdır. Orijinal olarak tabir edilen fabrika boyasının dışında uygulanan boya araç değerinde ciddi anlamda değer kayıplara sebep olabilir. Fabrika boyasının dışında araç neden boyanır? Bir aracın herhangi bir yerinde fabrika boyası dışında ekstra işlem uygulanması için önemli 2 neden vardır. 1- Kaza 2-Güneş yanığı Herhangi bir kazada, sürtmelerde veya eziklerde boyanan aracın parçaları satarken ve alırken orijinal bir araca göre değer kaybına uğrar. Ülkemizde bu araç kazaya karışmış ve kazalı olarak muamele görür. Değer kaybı bu yüzden olur kazalı araç tamir edilmiştir, tamirli araç almayı kimse istemez. Güneş yanıklarında aracın boya yüzeyindeki vernik yüzeyi bozulur. Boya solgun bir görünüme bürünür bu gibi durumlarda aracın yüzeyi boyanmadan bu düzelmez. Fakat bu işlemde bile araç komple boyanacağı için değer kaybına uğrayabilir.
2. El olarak satın almak istediğiniz aracın hangi parçalarının orijinal olup olmadığı çok önemlidir. Değer kaybını etkileyen birçok unsur bulunur. Örneğin tavanı boyalı bir araç ile arka kapısı boyalı bir araç arasındaki değer kaybı farklılık gösterir tavan daha önemlidir. Tavanı boyalı araçlar oto pazarlarında takla atmış muamelesi görür. Fabrika boyası ile sonradan atılan boyanın farkını bilmiyor iseniz mutlaka ekspertiz raporu almalısınız. Yeşil Oto Ekspertiz size detaylı bir ekspertiz raporu sunarak aracınızı gönül rahatlığı ile almanıza imkan sağlıyor. Avrupa standartlarına uyumlu Boya ölçer cihazları ile çok hassas ölçüm yapıyoruz. Bazı araçların kaporta aksamı alüminyumdan üretilmiştir alüminyum yüzeylerin boya kalınlığını ölçüyoruz. Değer kayıplarında bir diğer unsur da aracın kaportasında değişen olmasıdır. Burada değişen demek fabrikanın orijinal parçasının yerine yenisinin takılmasıdır.
Ağır bir kazaya karışmış bir aracın kaporta aksamının düzeltilip tamir edilmesi zordur. Parça birkaç noktadan kırılmıştır, örneğin sol ön çamurluk tamir olmaz yerine yenisi takılır ve boyanır. Bu işlemden sonra değişmiş olan parçalar araca ağır kazalı damgasını vurabilir. Ağır kaza geçirmiş bir aracın orijinal bir araca göre farkı fiyatıdır. Ağır kazalı damgası vurulan, parça değişmiş araçlarda ağır kaza olmayabilir. Tamir için oto servisine verilen aracın kaporta aksamını tamir etmek hem zahmetli hem de çok düşük kârlı bir işlemdir. Bu yüzden oto servisleri parça değiştirmeyi tercih edebilir. Bu gibi araçların şaselerine, ön takım düzenine ve ağır kazaya karışmadığını gösteren bir takım bulgulara bakılır. Araçları tepeden tırnağa inceler, ailenizle ve sevdiklerinizle kullanmak istediğiniz araç ile ilgili tüm detayları size rapor ederiz. Orijinal diye size sattıkları araç belki de orijinal değildir, mağdur olmamanız için 2. el araç alımlarınızdaki garantiniz Yeşil Oto Ekspertiz.