Ekspertiz Motor Performans Testi
Motor Durumunu, dyno metre testin dışında italyan TEXA Marka arıza tespit cihazı ile aracın beynine bağlanıp olabilecek arıza ları tespit ediyoruz. Şanzuman beyni, Motor Beyni, ABS beyni, Airbag kontrolü, Otomatik Cam Kriko Motorları, Lastik Basınç Sensörleri, Arka park sensörü, Fren balata durumları, Ön cam yağmur sensörü, Far sensörü, Isıtmalı Koltuklar, Emniyet Kemerleri ve elektroniğe dayalı ne var ise bu cihaz ile görmemiz mümkün. Dolayısıyla daha sonrasında oluşabilecek arızaları tespit etmek mümkün. Kapalı kutu olan araç motorlarının içini görüntülemek imkansız gibi birşeydi. Yeni teknoloji ile renkli olarak endoscopi cihazı ile motor gömlek piston yatak krank ve krank milini görüntülemek mümkün. Biz her zaman yenilikçi ve teknolojik olmayı seçtik. Ekspertiz yaptıracağınız zaman endoscopi cihazınız var mı diye sormayı ihmal etmeyin. 2. el olarak almak istediğiniz aracın daha önceden nasıl şartlarda kullanıldığını bilemezsiniz. Bu bilmezlik sizi maddi ve manevi bir çıkmaza sokabilir. 2. el araçlarda en önemli unsurlardan biri aracın kalbi olan motordur. Araç motorunud dinlemek gözlemlemek ve kontrol etmek ustalık gerektirir. Motorustası değilseniz çok kolay kandırılabilir, mağdur olabilirsiniz. Dizel ve benzin olarak 2 ‘ye ayrılan TSİ,FSİ, GDİ, TFSİ, THP,PHPI, TDİ, MPİ gibi birçok farklı motor tipi bulunan ülkemizde hangi motorun ne özelliği var, nasıl çalışır gibi birçok etkeni bilmek ustalık gerektirir. Motorun kondisyonu performansı ve km'si büyük önem taşır. Uzun km lere bağlı olarak veya kullanım şekline göre çekiş kaybı motorda üfleme performans düşüklüğü gibi birçok sebep doğurabilir. Motor ustası değilseniz Yeşil Oto Ekspertiz ile satın almak istediğiniz 2. el aracın motorunun ne durumda olduğunu kontrol ettirebilirsiniz. Motor üflemesi motor ömrünün azaldığını ve ömrünü tamamladığını belli eden bir olaydır. Uzun Km’lere maruz kalmış bir motor bir müddet sonra rektefiye ( motor yenileme ) ihtiyaç duyar. 2. el olarak satın aldığınız bir aracın motoru üflüyor ise bir müddet sonra size ciddi anlamda maddi olarak zarara uğratabilir. Manevi olarak yıpratması da cabası motor performansını 4X4 İtalyan dimsport dyno metre ile test ediyoruz. Örneğin aracınız 90 beygir, 250 Bin km de 250 Bin km yapmış bir aracın motoru hiçbir zaman aynı gücü üretmez. Uzun km’lere maruz kalan bu motorda güç kaybı yaşanır, 90 beygir diye satın almak istediğiniz aracınız 90 beygir güç üretemeyebilir. Yolda giderken emsali araçların sizi geçmesi, yokuşlarda olacak olan vites küçültmeleri bu yüzdendir. Araçlar hiçbir zaman orijinal beygirinde kalmaz. Zamanla ve km ye bağlı olarak güç kaybına uğrarlar. Sizin de 2. el olarak satın almak istediğiniz aracın motor gücünün ne kadar kayıp verdiğini öğrenmeniz faydanıza olacaktır. Bir diğer husus var ise araç motorlarında ki turbo dur. Turbo nedir nasıl çalışır? Turbo sistemi içten yanmalı motorlarda bir aşırı besleme sistemidir. Turbo sisteminde egzoz manifoldundan alınan gazlar turbo motorundaki tribünü çevirir ve bu tribün hava pompasını çalıştırır. Turbo motorlarının devirleri 150.000 rpm’e kadar çıkabilir yani normal motorlardan yaklaşık 30 kat daha hızlıdır. Bu hava pompası yani turbo yanma odasına bastığı taze hava ile araca 30-40 beygir güç katar. Turbo aracı kullanmak diğer araçlara göre daha çok hassasiyet gerektirir. Aracın çalıştırıldığında soğuk havalarda birkaç dakika rölantide çalışması ve aynı şekilde stop edilmeden önce de rölantide çalışması turbo sağlığı açısından önemlidir. Dolayısı ile 2. el turbolu bir aracın daha önceden nasıl bir kullanıma maruz kaldığını bilemezsiniz. Turbo'su yağsız kalmış (Rölantide çalışmamış) olması size masraf çıkartabilir. Bu yüzden turbo ve motor kontrolü için Yeşil Oto Ekspertiz hizmetlerine başvurup olası zararların önüne geçebilirsiniz.