Ekspertiz Süspansiyon Testi
Yapacağımız kapsamlı test sonrası vereceğimiz rapor sonucuna göre, aracınızın amortisörlerinin yüzde kaç sağlıklı olduğunu ve rot ayarının düzgün olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Amartisör ve yay kontrolleri Yolda giderken sizi yola bağlayan ve yolda kalmanızı sağlayan araba yayları değil, amortisörlerdir. Yay kesilmediği ve müdahale edilmediği sürece bozulmaz. Ve özelliğini kolay kolay kaybetmez. Fakat amartisörler öyle değildir. Zaman içerisinde direncini kaybederek görevini yapamaz hale gelir ve yol tutuşunu ciddi anlamda bozar. Amartisörler sanıldıkları gibi bozuk zemin üzerindeki kasis veya çukurları emmek için yapılmamışlardır. içinde barındırdıkları direnç sayesinde araç tekerleklerinin yere çivi gibi basmasını sağlarlar. Yoldaki bozuklukları yaylar emer. Mutlaka başınıza gelmiştir. Veya duymuşsunuzdur. Süspansiyon sistemi bozuk olan bir araç yaylanır. Gereğinden fazla esner. Küçük bir kasis te veya çukurda özellikle de arka taraf ise daha çok zıplar. Bu zıplamanın ve esnemenin sebebi amartisördür. Direnci bitmiş ve bozulmuş amartisör boşa çıkar, ve sadece yay görev üstlenir. Yayın tek başına araç üzerinde görev üstlenmesi çok tehlikelidir. Araç yolda giderken yol tutuşunu bozar. İstem dışı esnemelerden dolayı sağa ve sola çekmeler yapar. Böyle bir durumda aracı kullanmanız ölümcül olacaktır. Yüksek süratlerde özellikle araç dengesini şaşırır. Bir başka amartisör arızasında ise, araç amartisörü bozulduğunda kilitlenir ve yayın yaylanmasına da izin vermez. Böyle bir durumda esnemeyen yay ve kilitli bir amartisör yoldaki bütün kasisleri araç gövdesine yayar. Gövdenin aldığı sarsıntılar ve titreşimler, araç döşemelerinde ve iç konsolda seslere sebep olur. 2.el araç alımlarında başınızı ağrıtmamak için mutlaka yeşil oto ekspertiz servislerine gidin. Keyifli sürüşler. Viraj Denge Çubuğunun Görevi Ve kontrolleri. Viraj Denge çubuğu yol tutuşunda ve özellikle de virajlarda büyük bir görev üstlenir. Bu organın görevi aracın viraj esnasında sağa veya sola esnemesi sırasında oluşacak kasanın yana yatmasını en aza indirgemektir. Yani arabanızla girdiğiniz virajda, arabanızın kasasının, viraj dışarısında kalan bölümüile viraj içerisinde kalan tarafı arasındaki farkı en aza indirgemektir. Bu parçada olabilebilecek bir eğiklik yamukluk veya hiç olmaması (sökülmüş olması) Aracın viraj içerisindeki normal seyir hızının düşmesi, yol tutuşunda büyük bir kayıp yaratacak bunun yanı sıra, viraj içerisine girildiğinde amartisör ve rulmanlara binen yük artacaktır. Küçük bir miktarda olsa fren üzerinde de olumsuz etkileri olacaktır. Salıncak Kontrolleri. Ve Salıncakların önemi. Ön takım düzeni için birden fazla organ görev üstlenmekte. Bunlardan bir tanesi de alt salıncaklar. Bu salıncakların görevi araç tekerleği herhangi bir çukura girdiğinde, olabilecek zararları önlemektir. Arabanın sağ ve sol tekerleğinin altında yer alır. Bu salıncaklar ile araba tekerlekleri araç şasesine bağlanır. Fakat derin ve büyük bir çukura sert bir şekilde girildiğinde, salıncaklar zarar görebilir. Salıncağın kendi bünyesinde de bir organ vardır. Salıncak burcu. Salıncağın görevini yerine getirmesinde ilk yardım ekibi gibi görev alan salıncak burcunun bir diğer ismi de salıncak fişeğidir. Salıncağın Zarar görmesi durumunda olabilecek sorunlar şu şekildedir: Kasis ve tümseklerden geçer iken, özellikle yağışlı havalarda ön takımdan gelen gıcırtılar. Salıncakta olan problem sebebi ile amartisörler deki anormal sertlik kasis ve tümsekler den geçerken direksiyon simidinde ki titremeler. Ani ve sert frenlemelerde frenlerin, sağa sola kayması sebebi ile olan titremeler. Rot Mili Rot Başı ve Rot ayar Kontrolleri Ve önemi. Rot Başı nedir? Görevi Nedir? Ve neden önem taşır? Araç üzerinde ön düzen açıları mevcuttur. Bu açıların fabrika değerlerine göre ayarlanmasına rot ayarı denir. Rot aslında aracın bir parçasıdır. Ön düzen parçasıdır. Direksiyon da sürücünün vermiş olduğu komutu tekerleklere aktaran bir mekanizmadır. Rot Ayarının Bozuk olduğunu nasıl anlarız? Aracınız ile düz bir yolda özellik ile geniş ve otoban gibi yollarda giderken, sağa veya sola çekme yapıyor ise bu rot ayarının bozulduğunu gösterir. Yine aynı şekilde aracınız bir viraja girdiğinde ön tekerleklerden bir ötme sesi geliyorsa, veya lastiklerde olabilecek düzensiz içten veya dışarıdan aşınma var ise buda rot ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Her 5 bin km de bir rot ayarının yapılması sizin menfaatinize olacaktır. Aracın ön düzeninde bir görev alan ve düzeni sağlamakta büyük payı olan rot başı, Sağda ve solda 1 araçta sağda ve solda yer alır. Gerçek görevi, Araç tekerleklerinin düzgün ve hizalı olmasını sağlamaktır. Rot başları zaman içerisinde ön takım düzeninin almış olduğu darbeler ve aracın yapmış olduğu km ye bağlı olarak boşluk yapar. Bu boşluk sonrasında, aracın yol tutuşu etkilenir. Yüksek süratlerde ciddi tehlike arz eder. Aynı zamanda yaptığı bu boşluk sebebi ile ön takım düzeninden sürekli gelen bir tıkırtı oluşur. Rot başlarının toplumumuzda bir diğer adı da rotildir. Siz değerli müşterilerimize rotil denildiğinde rot başı ile aynı olduğunu anlamalısınız. Ön takım düzenini yaptırmak sonrasında sizi pişman edebilir. Yeşil oto ekspertiz ile başınız ağrımadan, üzülmeden araç alımları. Tekerlek Bilyası (Porya) Kontrolleri Ve Önemi. Bu adımları yaptıktan sonra, vitesi dinleyin. 20 25 Saniye aynı viteste gittikten sonra araç vitesini boşa atın. Vites boşta olduğu halde, ses devam ediyorsa Motor ve vitesle alakalı değil. Dolayısı ile bu ses büyük bir ihtimal ile tekerlek bilyasın dan geliyordur. Dönmeye devam eden tekerlekler uğultu yapar. Bir diğer adıda porya bilyasıdır. Bu rulman şeklindeki bilyalar zaman içerisinde bozulma yapar. Değişmediği zaman ses yapar. Ve bu ses zaman içerisinde artar. Bu ses arkadan mı önden mi geliyor dinlemeye devam edin. Hızlandık tan sonra vitesi boşa atın ve kulaklarınızı dört açın. Sağ veya soldan mı geliyor bunu anladıktan sonra aracınızı yol kenarında mümkünse araç trafiğine kapalı sessiz bir alana çekin. Sesin geldiği taraftan araç krikosu ile ortadan kaldırın. Tekerleklerin yer ile teması kesildikten sonra araç gidiş istikametine doğru var gücünüz ile tekerlekleri çevirin. Yine sesi duyamadı iseniz, aracı çalıştırın. Ve usulca vitese takıp tekerleğin dönmesine izin verin. Sert davranmayın ve gaza yüklenin. Hızlanan tekerleği vitesi boşa atıp, dinleyin. Bozuk olan bilya sesini duyacaksınız. Şanzıman ve diferansiyel den gelecek olan bir sese göre bu sesi seveceksiniz. Çünkü aksi halde masrafı daha çok olacaktır. Siz işinizi şansa bırakmayın. Yeşil Oto Ekspertiz ile kafanızda kesenizde rahat olsun!