Blog
Arabanız olsun ya da olmasın mutlaka rot balans kelimesini duymuşsunuzudur. Araç genel bakımlarında çok fazla kullanılan rot balansın anlamı şu şekilde izah edilebilir. Rot ayarı dedikleri şey direksiyon simidinin bir yöne çevrilmesi durumunda tekerleklerin de aynı yöne dönmesini sağlayan ayar olarak bilinir. Balans ayarı ise tekerler arasında olan açıların eşit miktarda olmasıdır. Bu ayarların bozuk olması durumunda ortaya çıkacak olan sonuç
Otomobil ile ilerlerken bir şeritte peş peşe birkaç araç ile ilerlenir. Peş peşe giden bu araçların kaza yapmamaları için aralarında belirli bir mesafenin olması gerekir. Bu mesafeye takip mesafesi denir. Peki bu mesafe ne işe yarar? Öndeki aracın ani bir frenleme yapması durumunda, arkasından gelen aracın frenleyen araca arkadan çarpmaması için takip mesafesi gereklidir. Bu mesafe arkadan gelenlerin durabilmesi için yeterli olacaktır. Öyle
Araba kullanırken aracın kontrolünü yani hakimiyetini tam olarak elde etmenin yolu direksiyonun pozisyonudur. Direksiyon tutuşu ülkemiz de araç kullanan sürücülerin en çok hata yaptıkları konuların başında gelmektedir. Güzel ülkemizin güzel sürücüleri bu önemli etkeni genellikle hiç önemsemiyor. Ya tek el ile tutarlar ya da hatalı bir tutuş ile yol alırlar. Düz bir otobanda dahi gitseniz, direksiyon pozisyonu
Yolculuğa başlamadan önce kontrol etmeniz gereken bir takım ayarlar vardır. En başta bu düzenlemeleri yapmak keyifli bir sürüşü de beraberinde getirir. Özellikle ehliyet sınavlarında yapılması istenen bu düzenlemeler, ehliyet alındıktan sonra genellikle yapılmaz. Millet olarak bu konuda eksiklerimiz var maalesef. Bunların önemi hem rahat ve kolay bir araç kullanımı için gerekli, hem de güvenli bir sürüş için gereklidir. Özellikle
2.el araç mı, kesinlikle almam gider sıfır alırım diyenler için bu makalemiz. Ülkemizde 2.el araç mağdurları bir daha 2.el araç almaya tövbe ediyor. Ve gidip sıfır km bir araç satın alıyor yetkili satıcıdan. Peki alınan sıfır km araçların başına bir iş gelse? Tır’dan indirirken düşse sürtse, açık otoparkta beklerken üstüne dolu yağsa? Kuş pisliğinden boyası yansa? Bu araçları servis 2.el diyemi satacak? Hiç
2.el araç kullanıcılarına yönelik hazırlamış olduğumuz içeriklerden sonra sıra araç satışına geldi. Evet bir arabanız var ve bu arabayı satmak istiyorsunuz. Araba almak ve satmak bir inceliktir, sanattır. Varsayalım arabanızı 3 senedir kullanıyorsunuz bu süre zarfında aracın içi dışı motor aksamı ve bagajı bir hayli kirlenmiştir. Zaman içerisinde taban döşemeleri, tavan döşemeleri, kapı döşemeleri ve emniyet kemerleri dahi bir çok
2.el araç alımlarında insanların sürekli olarak mağdur olmasına devlet dur dedi. Araçlardan anlamayan sadece kullanmasını bilen araç sahipleri art niyetli oto simsarları tarafından mağdur ediliyordu, özellikle din istismarının bol bol kullanıldığı 2.el araç alım satımların da yeminler edilerek satılan araçları alanlar maddi manevi değer kayıplarına uğruyordu. Özellikle km düşürme, bu yönteme başvuran bir oto simsarına yargıtay emsal
Bu yazımızda 2.el araçlar da dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi de aldığınız aracın farları konusunu işleyeceğiz. Orjnal olmayan far sistemi muayneden geçmez. Örneğin günümüzde en çok rağbet gören bizenon farlar fabrikasyon değil ise, sonradan takılan bir far ise araç muayneden geçmez. Orijinal bizenon farlarda far yıkama sistemi oluyor bu yüzden orjinal olmayanda far yıkama sistemi olmadığı için geçerli sayılmıyor.
Arkadaşlar, defalarca uyarmamıza rağmen hala aynı sorunlarla arkadaşlar mağdur olmuş bir şekilde bize başvuruyor. Rica ediyoruz mağduriyet yaşamamanız için tamamen sizin faydanız için, daha fazla mağduriyet yaşamamanız için hazırladığımız yazılı, görsel ve video içeriklerini takip edip bilgilenin. Hiç birini yapamıyorsanız telefon üzerinden bize ulaşıp bilgi alın. İnsanların dişinden tırnağından biriktirdiği parayla ekspertiz yaptırmadan satın aldığı araç
Bu yazımızda çok yaşanılan bir kaç soruna değinmek istiyorum, bildiğiniz gibi İstanbul’un en kaliteli semtlerinden biri olan başakşehir de her geçen gün nufus artıyor. Nufusun artmasına bağlı olarak araç sayısı da artıyor. Araç fazlalığı sebebi ile de trafik kazaları ortaya çıkıyor. Kaza olması bir yana dursun can kayıpları da yaşanıyor. 2.el araçlar kazaya karışıp tamir görür ise değer kaybına uğrar, bu bizim ülkemizde bu
Dişinizden tırnağınızdan arttırdığınız ve biriktirdiğiniz para ile araç satın almaya karar verdiniz. Fakat yeni sıfır bir km araç almaya gücünüz yetmiyor ise, 2.el sektörüne yönelmekten başka çare kalmıyor. 2.el araç piyasasında bilmek istediğiniz öncelik olarak bir araba alırken sizin sürüş tarzınıza boyunuza ve hatta kilonuza uygun olan bir araç olmalıdır. Bunun yanı sıra araçtan beklentileriniz neler? Sport
İkinci el araç piyasasında olabilecek hileler ve gizli kalan kusurlar sonrasında alıcının mağdur olmasına sebep oluyor. Oto ekspertiz alıcı ve satıcının arasında bir yüklenici bir firma görevi görüyor. Aracı satan kişide araç hakkında detaylı bilgiye sahip olmayabiliyor. Kendi sattığı araç hakkında detaylı bilgi vermek işine gelmeyebiliyor. Ticari çıkarları menfaatleri için maalesef en güvendiğinizden bile zarar görebiliyorsunuz. Zarar