Süspansiyon Test
Süspansiyon test nedir ve neden önemlidir
Yolda giderken sizi yola bağlayan ve yolda kalmanızı sağlayan araba yayları değil,amartisörlerdir. Ve diğer adı ile Süspansiyon sistemidir. Yay kesilmediği ve müdahale edilmediği sürece bozulmaz. Ve özelliğini kolay kolay kaybetmez. Fakat amartisörler öyle değildir. Zaman içerisinde direncini kaybederek görevini yapamaz hale gelir ve yol tutuşunu ciddi anlamda bozar. Amartisörler sanıldıkları gibi bozuk zemin üzerindeki kasis veya çukurları emmek için yapılmamışlardır. İçinde barındırdıkları direnç sayesinde araç tekerleklerinin yere çivi gibi basmasını sağlarlar. Yoldaki bozuklukları yaylar emer. Mutlaka başınıza gelmiştir. Veya duymuşsunuzdur. Süspansiyon test ile bu arıza tespit edilir. Bozuk amartisör Gereğinden fazla esner. Küçük bir kasis te veya çukurda özellikle de arka taraf ise daha çok zıplar. Bu zıplamanın ve esnemenin sebebi amartisördür. Direnci bitmiş ve bozulmuş amartisör boşa çıkar, ve sadece yay görev üstlenir. Yayın tek başına araç üzerinde görev üstlenmesi çok tehlikelidir. Araç yolda giderken yol tutuşunu bozar. İstem dışı esnemelerden dolayı sağa ve sola çekmeler yapar. Böyle bir durumda aracı kullanmanız ölümcül olacaktır. Yüksek süratlerde özellikle araç dengesini şaşırır. Bir başka
amartisör arızasında ise, araç amartisörü bozulduğunda kilitlenir ve yayın yaylanmasına da izin vermez. Böyle bir durumda esnemeyen yay ve kilitli bir amartisör yoldaki bütün kasisleri araç gövdesine yayar. Gövdenin aldığı sarsıntılar ve titreşimler, araç döşemelerinde ve iç konsolda seslere sebep olur. 2.el
araç alımlarında başınızı ağrıtmamak için mutlaka yeşil oto ekspertiz servislerine gidin. Keyifli sürüşler.
Benzer videoları youtube sayfamızdan izleyebilirsiniz.
Süspansiyon Test Cihazında Yapılan Kontroller:
- Amartisör ve yay kontrolü
- Viraj Demiri kontrolü
- Salıncak kontrolleri
- Rot mili ve rot başı kontrolleri
- Tekerlek bilyaları kontrolleri
Yürür aksama ait organlar olarak
- Aks mili kontrolü
- Kardan Mili şaft kontrolü
Test sonrası vereceğimiz rapor sonucuna göre, aracınızın amortisörlerinin yüzde kaç sağlıklı olduğunu ve rot ayarının düzgün olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Viraj Denge Çubuğunun Görevi Ve Kontrolleri. Viraj Denge çubuğu yol tutuşunda ve özellikle de virajlarda büyük bir görev üstlenir. Bu organın görevi aracın viraj esnasında sağa veya sola esnemesi sırasında oluşacak kasanın yana yatmasını en aza indirgemektir. Yani arabanızla girdiğiniz virajda, arabanızın kasasının, viraj dışarısında kalan bölümü ile viraj içerisinde kalan tarafı arasındaki farkı en aza indirgemektir. Bu parçada olabilebilecek bir eğiklik yamukluk veya hiç olmaması (sökülmüş olması) Aracın viraj içerisindeki normal seyir hızının düşmesi, yol tutuşunda büyük bir kayıp yaratacak bunun yanı sıra, viraj içerisine girildiğinde amartisör ve rulmanlara binen yük artacaktır. Küçük bir miktarda olsa fren üzerinde de olumsuz etkileri olacaktır. Ön takım düzeni için birden fazla organ görev üstlenmekte. Bunlardan bir tanesi de alt salıncaklar. Bu salıncakların görevi araç tekerleği herhangi bir çukura girdiğinde, olabilecek zararları önlemektir. Arabanın sağ ve sol tekerleğinin altında yer alır. Bu salıncaklar ile araba tekerlekleri araç şasesine bağlanır. Fakat derin ve büyük bir çukura sert bir şekilde girildiğinde, salıncaklar zarar görebilir. Salıncağın kendi bünyesinde de bir organ vardır. Salıncak burcu. Salıncağın görevini yerine getirmesinde ilk yardım ekibi gibi görev alan salıncak burcunun bir diğer ismi de salıncak fişeğidir. Salıncağın Zarar görmesi durumunda olabilecek sorunlar şu şekildedir:
- Kasis ve tümseklerden geçer iken, özellikle yağışlı havalarda ön takımdan gelen gıcırtılar.
- Salıncakta olan problem sebebi ile amartisörler deki anormal sertlik
- Kasis ve tümsekler den geçerken direksiyon simidinde ki titremeler.
- Ani ve sert frenlemelerde frenlerin, sağa sola kayması sebebi ile olan titremeler.
Kontrol güvene mani değildir. İkinci el aracınızı satın almadan önce mutlaka kontrol ettirin.