yeşil
Dyno Testi, hani Şu arabaların üzerine bağlanıp da tam gaz yaptığı makine. Kimi müşteriler yahu yazık değil mi ne yapıyorsunuz. Öyle yapılır mı hiç diyerek tepki gösterdiği makine. Dyno nedir? Ne işe yarar? Dyno araçların üzerine bağlanarak motorun tekerleklere aktarmış olduğu gücü bilgisayar ortamında grafikler ile hesap ederek ölçmeye yarayan bir makinedir. Ülkemiz de yetkili servislerde dahi bulunmayan bu makine avrupada araç
Yanal Kayma Ekspertiz servisimizde kullanmış olduğumuz, ve öncelikle ile bizim işimizi kolaylaştıran basit ama çok kullanışlı bir sistemdir. Araç tekerleklerinin üzerinden geçirilerek yapılan bu testte ön ve arka tekerleklerin açıları kontrol edilir. Ön ve arka tekerleğin açısını ölçümleyen yanal kayma bize araç ön takım düzeni ve rot ayarları hakkında bilgi verir. Ayarı bozuk ve dengesiz rot ayarı lastik bitirir.
Yapacağımız kapsamlı test sonrası vereceğimiz rapor sonucuna göre, aracınızın amortisörlerinin yüzde kaç sağlıklı olduğunu ve rot ayarının düzgün olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Amartisör ve yay kontrolleri Yolda giderken sizi yola bağlayan ve yolda kalmanızı sağlayan araba yayları değil, amortisörlerdir. Yay kesilmediği ve müdahale edilmediği sürece bozulmaz. Ve özelliğini kolay kolay kaybetmez. Fakat amartisörler öyle değildir.
Sevdikleriniz ile kullanabileceğiniz bir araç satın almak istiyorsunuz. Ama bu aracın fren durumu ile ilgili ne kadar bilgiye sahipsiniz? Fren balataları, fren diskleri ve fren hidroliğinin durumu ne? Fren sistemi bir ABS beyni, 4 tekerleğe bağlı sensörler, fren balataları, fren diskleri ve fren hidroliğinden oluşur. Frene basıldığında tekerleklerin yere tutunmasını algılayan sensörler ABS beynine bilgi verir. Bu beyin sensörlerden aldığı bilgiler doğrultusunda kaymaya başlayan
Otomotiv teknolojileri sürekli gelişmektedir. Bunun sonucunda araçlarda elektronik uygulamalar daha çok kullanılmaya başlandı ve bu sebeple test cihazları her geçen gün bir kat daha önem kazanmaktadır. Oto arıza tespit cihazımız ile her marka ve model araçlar için bilgisayarlı arıza tespit cihazlarımızı kullanarak eğer var ise motordaki arızaları tespit ediyoruz. Araç üzerinde yeni sistemlerin yaygınlaşması ve daha fazla kullanılması sebebi
Kaporta boya ölçümleri için Elcometer (Amerikan teknolojisi) boyanın mikron kalınlığını ölçen cihazlar kullanır. Dynometre (Motor Güç Testi) için Türkiyede sadece 4x4 yol simülasyonlu İtalyan Dimsport marka dyno Yeşil Oto Ekspertizde vardır. Yerli, Kore, Taiwan ya da Çin gibi Dyno kullanmıyoruz. Dünyada kendini ispatlamış olan bu dyno cihazı ile her marka araç gerçek ölçüm değerlerini verir.
Bir Araç Fabrikasyon Boyanın Dışında Neden Boyanır? Boyanırsa Ne olur? Fabrikasyon boya dışında boyanan bir araç bizim ülkemizde kazalı olarak muamele görür. Kaza yapmış bir araç kaza yapmamış bir araca göre değer kaybına uğrar. Avrupa da kaporta boya aksamı olarak böyle bir durum söz konusu olmasa da bizim ülkemizde bu durumun gerçekliği tartışılamaz. Kaza yapan bir aracın boyası oto kaporta tamirhanelerinde özel veya yetkili servislerde
Konuya en can alıcı soruyla başlayalım motor nedir? Motor arabanın kalbidir, motorsuz bir araba iskelete benzer. Peki motor arabanın neresinde bulunur? Motor arabanın ön kaputunun altında bulunur. İstisnai durumlarda arka bagaj kapağının altında bulunur. Bunu bilmeyen arkadaşlarımız olabilir. Yeni aldığınız 2.el aracınız ile yolculuk esnasın da kilitlenebilir ve arkanızdaki araba ile göz göze gelebilirsiniz, her an bariyere vurabilir kaza yapabilirsiniz. Başka insanların canını tehlikeye
Günümüzde ticaret yapmak, almak satmak, üretmek güvenmek, borç vermek vs gibi işler yapmak söz ile artık çok zor. Söz uçar yazı kalır mantığı ile yapılan işi kağıda dökmek not almak imzalamak resmi bir evrak niteliği kazandırmak insanların ticari çıkarını ve menfaatini gözetecektir. Mürekkebin ve kağıdın icadından bugüne kadar bir çok işi evraklar ile resmiyete dökmek garantiye almak herkesin yararına oldu.